استفاده از رشته سوپ درسا در ساخت استخر بزرگ مشهد

رشته آش در سراسر جهان مصرف می شود زیرا دارای ویژگی های بسیاری است که مورد استقبال مصرف کنندگان قرار می گیرد، مانند تنوع شکلی گسترده، ماندگاری طولانی، ارزش غذایی خوب، کیفیت بهداشتی و هزینه نسبتا پایین.

گندم دوروم ماده اولیه انتخابی برای تهیه رشته سوپ درسا است هدف فرآوری تغییر شکل آندوسپرم زجاجیه گندم دوروم تنها با استفاده از روش های فیزیکی است در واقع، پردازش سوپ شامل سه عملیات واحد اصلی است:

این توالی از عملیات در مقیاس صنعتی و خودکار در اوایل دهه 1930 با معرفی پرس پیوسته، سپس با استفاده از خشک کن های خودکار، و در نهایت، در اواسط تا اواخر دهه 1940، با ساخت دستگاه های پیوسته توسعه یافت.

خطوط تولید اتوماتیک این ماشین‌ها سمولینا را به صورت خشک آماده برای بسته‌بندی پردازش می‌کردند.

اگرچه اصول این فرآیند از آن زمان تاکنون تغییر چندانی نکرده است، به لطف ادغام سریع دانش (دانش تجربی متخصصان، داده های علمی در مورد خواص فیزیکوشیمیایی مواد خام و محصولات نهایی و اطلاعات علم مواد) و همچنین توسعه حسگرها و اتوماسیون جدید برای هدایت خطوط پردازش.

 

رشته سوپ که در اشکال مختلف موجود است، یک محصول غذایی اصلی در بسیاری از کشورهای جهان است سوپ  اغلب با استفاده از یک اکسترودر تک پیچ تولید می شود اگرچه، اشکال پیچیده‌تر محصولات را با استفاده از اکسترودرهای دو مارپیچ ساخته می‌شوند.

 

محصولات رشته سوپ که پس از اکستروژن پخته می شوند، در کاربر نهایی، معمولاً در دمای پایین و برش اکسترود می شوند، جایی که اکسترودر عمدتاً برای ترکیب مواد و نگه داشتن آنها در کنار هم استفاده می شود.

برای پخت سریع محصولات که نیاز به پخت قابل توجهی در کاربر نهایی ندارند، با برش و دمای بالاتر در اکسترودر پردازش می شوند اکسترودرهایی که برای تولید این محصول از پیش پخته استفاده می شوند باید دارای واحد پلاستیک سازی طولانی و سر قالب مجهز به خنک کننده شدید باشند زیرا محصولات را از پیش پخته شده باید سطح انبساط کمی داشته باشند.