استفاده از شیلنگ گاز بخاری استاندارد در ساخت پیشرفته ترین جنگنده ها

پس از دو تا پنج سال باید شیلنگ گاز بخاری استاندارد  را تعویض کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند یک شلنگ جدید بخرید و خودتان آن را جا دهید.

حتما شیلنگ گاز بخرید
شیلنگ های گاز در مراکز فروش لوازم گاز و گاز به فروش می رسد. اینها شامل مغازه های DIY، فروشگاه های سخت افزار و مغازه هایی است که تجهیزات کابین می فروشند. طول شلنگ نباید بیشتر از 1.5 متر باشد. از مغازه بپرسید و برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید شلنگ برای پروپان مناسب است.

شیلنگ های گاز به صورت جداگانه یا به عنوان بخشی از مجموعه ای که شامل گیره های شلنگ برای اتصال شیلنگ است فروخته می شود. همچنین می توانید شیلنگ های گازی بخرید که در یک انتها یک رگولاتور وصل شده است. اگر این نوع را خریداری می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که انتهای شل شده دستگاه گازسوز خود را تعمیر کنید. اگر فقط شیلنگ گاز بخرید باید خودتان آن را به رگولاتور تعمیر کنید.

شیلنگ

شلنگ قدیمی را بردارید
قبل از شروع از خاموش بودن گاز مطمئن شوید. شیلنگ گاز با استفاده از گیره های شیلنگ، نوارهای فلزی باریکی که یا محکم پیچ می شوند و یا در اطراف انتهای شیلنگ گاز به هم متصل می شوند، متصل می شود. برای برداشتن شیلنگ قدیمی، ابتدا باید شلنگ ها را شل یا باز کنید. سپس شلنگ را به آرامی از نقاط اتصال روی رگولاتور و دستگاه گاز بچرخانید.

شلنگ جدید را وصل کنید
کمی صابون مایع مانند زالو را روی نقاط اتصال بمالید. این کار باعث می شود که شلنگ جدید را آسان تر کنید. شلنگ جدید را فشار داده و روی نقاط اتصال بچرخانید. گیره های شلنگ را محکم کنید تا شلنگ در اطراف نقاط اتصال محکم بنشیند. هنگام سفت کردن مراقب باشید – اگر فشار زیادی روی شلنگ اعمال کنید، ممکن است آن را ترک کنید.

قبل از استفاده از دستگاه، نشتی را بررسی کنید
قبل از روشن کردن گاز، تست نشتی را انجام دهید تا کاملاً مطمئن شوید که اتصالات محکم هستند. آب صابون غلیظ را روی دو سر شلنگ بریزید. سپس گاز را روشن کنید. اگر در هر یک از نقاط اتصال حباب هایی در صابون مشاهده کردید، نشت دارید. این بدان معناست که باید گیره ها را کمی بیشتر سفت کنید.