به دلیل تورم برق دفتر صدبرگ فانتزی گران شد

کاغذ ماشینی
امروزه تقریباً هیچ کاغذی برای چاپ کتاب از پارچه کهنه ساخته نمی شود. چوب ماده اصلی خمیر کاغذ است، اگرچه کاغذهای بهتر حاوی الیاف پنبه هستند و بهترین آنها کاملاً از پنبه ساخته شده است الیاف با روش های شیمیایی یا مکانیکی به خمیر تبدیل می شوند.

از خمیر شیمیایی برای تهیه کاغذ سفید خوب استفاده می شود، در حالی که از خمیر مکانیکی برای تهیه کاغذ روزنامه، دستمال کاغذی، حوله و سایر کاغذهای ارزان قیمت استفاده می شود.

برای ساخت دفتر صد برگ فانتزی تمام این مراحل خمیر گیری و… طی می شود

خمیر شیمیایی با پوست کندن کنده ها شروع می شود. تراشه‌های با تیغه‌های چرخان، کنده‌ها را به تراشه‌های کوچک‌تر و کوچک‌تر کاهش می‌دهند. سپس خرده‌های چوب در یک دیگ بزرگ به نام هاضم که حاوی محلول‌های سوزاننده قوی است که بخش‌هایی از چوب را که سلولز نیستند، حل می‌کنند، می‌جوشانند این فقط الیاف خالص سلولز را باقی می گذارد.

خمیر مکانیکی نیز با کنده های پوست کنده شروع می شود سپس کنده ها توسط یک سنگ آسیاب به سرعت در حال چرخش به الیاف تبدیل می شوند. صنوبر، بلسان و شوکران چوب‌هایی هستند که برای خمیرگیری با این فرآیند مناسب‌تر هستند.

برخلاف خمیر شیمیایی، خمیر مکانیکی شامل تمام قطعات چوب اصلی است به همین دلیل، پالپ مکانیکی ضعیف است و تمایل به تغییر رنگ سریع دارد اگر قرار است از خمیر مکانیکی برای تهیه کاغذ سفید استفاده شود، معمولاً آن را با دی اکسید کلر یا هیدروکسید سدیم سفید می کنند.

خمیر کاغذ قبلاً با کلر سفید می شد، اما ایالات متحده آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) تشخیص داد که فرآیند سفید کردن کاغذ با کلر باعث تولید دیوکسین، یک عامل سرطان‌زا یا سرطان‌زا می‌شود در سال 1998، EPA موظف شد که شرکت های کاغذ به ترکیبات ایمن تر روی آورند

ماشینی که هر دو نوع خمیر را به کاغذ تبدیل می کند، به نام برادران انگلیسی هنری و سیلی فوردرینیه، که بودجه ساخت آن را در سال 1803 تامین کردند، ماشین چهاردرنیه نامیده می شود، آن را به یک وب کاغذ پیوسته تبدیل می کند.

خمیر آبکی روی یک تسمه متحرک بی پایان از صفحه مشبک نایلونی وارد دستگاه چهاردرنیه می شود همانطور که به جلو حرکت می کند، غربالگری از یک طرف به سمت دیگر هم زده می شود تا آب اضافی تخلیه شود تسمه های دکل مانع از شیب خمیر مایع بر روی دو طرف می شوند.

پمپ‌های مکش هوا در زیر صفحه نمایش نیز آب بیشتری را وارد می‌کنند همانطور که خمیر از روی تسمه عبور می کند، یک استوانه چرخشی از بالا روی آن فشار می آورد.

این استوانه که رول شیک نامیده می شود، با توری سیمی پوشانده شده است که بسته به الگوی مش، یک سطح بافته شده یا یک سطح گذاشته شده را به خمیر می دهد.