در صورت داشتن آلرژی از مصرف لوبیا قرمز ازنا خودداری کنید

در موارد شدید، افراد آلوده ممکن است در صورت تماس با حبوبات دچار بثورات پوستی شوند و ممکن است هنگام تنفس از صدای خس خس (به انگلیسی: wheeze) یا آنافیلاکسی (به انگلیسی: Anaphylaxis) رنج ببرند که منجر به تورم حلق، احساس خفگی و تنگی نفس.

ضد مغذی ها : (به انگلیسی: Antinutrient)، به دلیل اینکه لوبیا قرمز ازنا خام یا نیم پز حاوی ترکیبات ضد تغذیه ای است، زیرا این ترکیبات با اختلال در جذب مواد مغذی از دستگاه گوارش، ارزش غذایی غذاها را کاهش می دهند و لازم به ذکر است که اثر این مواد مغذی است.

این ترکیبات را می توان با خیساندن و پختن خوب لوبیا قرمز مهار کرد، این ترکیبات عبارتند از: اسید فیتیک: (به انگلیسی: Phytic acid) یا فیتات هایی که جذب مواد معدنی مانند آهن و روی را کاهش می دهند.

مهارکننده های پروتئاز : که از عملکرد برخی از آنزیم های گوارشی جلوگیری می کند که روند هضم پروتئین ها را مختل می کند.

لوبیا

مسدود کننده های نشاسته: گاهی اوقات به عنوان مهارکننده های آلفا آمیلاز شناخته می شوند که باعث اختلال در جذب کربوهیدرات ها در سیستم گوارشی می شوند.

اختلالات روده: مشکل گازهای مکرر و ناراحتی در روده هنگام خوردن حبوبات شایع است و این امر خطرناک تلقی نمی شود، اما ممکن است برای برخی آزاردهنده و برای برخی دردناک باشد، بنابراین توصیه می شود به تدریج لوبیا را به رژیم غذایی اضافه کنید.

به روده ها زمان کافی بدهید تا با آنها سازگار شوند، و خوردن لوبیا ممکن است گزینه مناسبی برای مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر و بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده باشد.

فواید لوبیا قرمز برای رژیم غذایی چیست؟ اضافه وزن و چاقی از مهم ترین مشکلات سلامتی هستند که با افزایش خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مختلف مرتبط هستند.

در مطالعه ای که در مجله تغذیه اروپایی در سال 2010 منتشر شد، این مطالعه بر روی 30 بزرگسال چاق انجام شد که از رژیم غذایی پیروی می کردند.

برای یک دوره دو ماهه وزن خود را کاهش دهید.

خوردن لوبیا یا انواع دیگر حبوبات چهار بار در هفته ممکن است به طور قابل توجهی در کاهش وزن در مقایسه با پیروی از رژیم غذایی بدون لوبیا نقش داشته باشد.

لازم به ذکر است که بهترین راه برای کاهش وزن، رعایت یک رژیم غذایی سالم و ورزش همزمان است.