مردی که با بطری پلاستیکی خودروهای مدرن می سازد!

لحظه ای که بطری پلاستیکی نوشابه مدرن عادات نوشیدنی جهان را تغییر داد دشوار است. روزی که سوپرمدل های نیویورکی در اواخر دهه 1980 شروع به حمل بطری های بلند آب اویان به عنوان اکسسوری در کت واک های فشن شو کردند، مطمئناً نشان دهنده آینده پیش رو بود.

میلیاردها بطری با این وعده فروخته شد که آب بطری برای مو و پوست مفید است، سالم تر از نوشابه ها و ایمن تر از آب لوله کشی است. و طولی نکشید که مصرف کنندگان به این فکر افتادند که تقریباً در هر جایی که می روند به آب در دسترس نیاز دارند.

بطری های پلاستیکی
بطری‌های پلاستیکی و جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه سومین و چهارمین زباله‌های پلاستیکی جمع‌آوری‌شده در پاکسازی‌های سالانه ساحل Ocean Conservancy هستند.

چیزی که بطری‌ها را از سایر محصولات پلاستیکی متمایز می‌کند که در ظهور مصرف‌گرایی پس از جنگ جهانی دوم به وجود آمدند، سرعت بی‌نظیری است که بطری نوشیدنی که اکنون در سراسر جهان در همه جا وجود دارد، از راحتی به نفرین تبدیل شده است. انتقال در یک نسل انجام شد.

پیتر گلیک، یکی از بنیانگذاران و رئیس بازنشسته مؤسسه اقیانوس آرام در اوکلند، کالیفرنیا، و نویسنده کتاب بطری شده و فروخته شده: داستان پشت وسواس ما با می گوید: “تولیدی ظروف پلاستیکی صنعت نوشیدنی را متحول کرد و عادات ما را از جهات مختلف تغییر داد.” آب بطری شده.

ما به جامعه‌ای تبدیل شده‌ایم که به نظر می‌رسد اگر آب در دسترسمان نباشد، اتفاقات وحشتناکی رخ خواهد داد. یه جورایی احمقانه است اینطور نیست که در قدیم کسی از تشنگی مرده باشد.»

در سال 2016، سالی که فروش آب بطری شده در ایالات متحده به طور رسمی از نوشابه ها پیشی گرفت، جهان با بحران رو به رشد زباله های پلاستیکی بیدار شد. واکنش متقابل در برابر انبوه ظرف یکبار مصرف میوه دور ریخته شده که آبراه ها را مسدود می کند، اقیانوس ها را آلوده می کند و فضای داخلی را آلوده می کند، سریع بوده است. به طور ناگهانی، حمل بطری های پلاستیکی آب سرد نیست.

 

  • منابع:
  1. How the plastic bottle went from miracle container to hated garbage
  • تبلیغات:
  1. تغییرات اساسی در دکور منزل با کاغذ دیواری
  2. دستاورد های مهم بشری با جیوه
  3. سنجدی که در گرم ترین نقاط دنیا خشک نمی شود
  4. روش اصلی اضافه کردن ضد یخ به موتور خودرو